• Programy/projekty

    .
    • Przebudowa i doposażenie placu zabaw Żłobka Miejskiego Nr 4 w ramach resortowego Programu „Aktywne Place Zabaw” 2025

      •  

      • Miasto Gorzów Wielkopolski otrzymało dofinansowanie z Funduszu Pracy w ramach resortowego Programu „Aktywne Place Zabaw” 2025 na zadanie: „Doposażenie i przebudowa placu zabaw Żłobka Miejskiego Nr 4 w Gorzowie Wielkopolskim”.

        W maju zostały podpisane umowy z Wojewodą Lubuskim Markiem Cebulą.  W imieniu Miasta umowy podpisała Zastępca Prezydenta Miasta Małgorzata Domagała oraz Skarbnik Miasta Agnieszka Kaczmarek. Dzięki pozyskanym środkom z Funduszu Pracy zostaną zakupione i zamontowane nowe urządzenia dostosowane do dzieci w wieku żłobkowym, zawierające elementy sensoryczne oraz bezpieczna nawierzchnia. Doposażenie istniejących placów zabaw znacząco wpłynie na poprawę warunków pobytu dzieci w placówce oraz przyczyni się do poprawy rozwoju ruchowego w czasie zabaw na świeżym powietrzu.

        Wartość inwestycji: 300.000,00 zł

        Kwota dofinansowania: 300.000,00 zł

      • "ZABAWA SZTUKĄ"-Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

      • W roku 2024/2025 dzieci wraz z pracownikami Żłobka Miejskiego nr 4 w Gorzowie Wielkopolskim uczestniczyły w realizacji działań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Zabawa sztuką".

        • Projekt został objęty patronatem przez: Ministra Edukacji i Nauki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka, Marszałka Województwa Śląskiego - Jakuba Chełstowskiego, Bliżej Przedszkola, Sztuka dla dzieci, Froebel.pl

        • Czy sztuka to trudna tematyka dla dzieci w wieku żłobkowym? Nie, pod warunkiem, że się nią bawimy! A przy tym: rozwijamy zdolności koncentracji i wykorzystania wyobraźni, rozbudzamy ciekawość i twórczą aktywność w procesie zabawy, oswajamy z indywidualnymi możliwościami, kreatywnością i funkcjonowaniem w świecie małego artysty.

        • Zrealizowane zadania projektowe:

        1. LABORATORIUM KOLORU - eksperymentowanie barwą, odkrywanie odcieni, zabawy abstrakcyjne. Poprzez te zabawy dzieci odkrywają kolory i ich odcienie (wykonanie wielobarwnych, abstrakcyjnych motyli oraz  malowanie łąki kwiatowej na folii, malowanie na mleku, malowanie barwnikami jajek), tworzą  niepowtarzalne wzory i formy artystyczne. Dzięki takim działaniom dzieci aktywizują swoją: ciekawość, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz chęć poznawania świata i prowadzenia obserwacji.

        2. SŁODKA ABSTRAKCJA - barwniki spożywcze ukryte w cukiereczkach skittles, obserwacja powstałych odcieni i procesu mieszania się barw 

        3. ZABAWY Z KOLOREM - rozpoznawanie, nazywanie kolorów i segregowanie elementów wg podanego warunku, tj. wskazanego koloru

        4. ULEPIONE... Z MASY SOLNEJ -  "rzeźbienie"/modelowanie, wyklejanie formy masą solną wraz z operowaniem barwą poprzez malowanie wykonanych figurek z masy solnej, ekspresja artystyczna maluszków, korzystanie z akcesoriów malarskich: pędzel, paleta, farba, nabywanie umiejętności manualno-motorycznych, niezbędnych do wyrażania ekspresji twórczych i rozwoju temu towarzyszących umiejętności psychofizycznych.

        5. BALONOWE PLANETY- malowanie balonem, wykonanie planety ZIEMIA z okazji Światowego Dnia Ziemi

        6. SZTUKA MALUCHA -  przybliża się dzieciom świat sztuki za pomocą książek i czytanych bajeczek/wierszy o artystach.

        7. BIBLIOTECZKA MAŁEGO ARTYSTY - zajęcia zorganizowane ze żłobkową "wędrującą" biblioteczką, w ramach których dzieci wraz z rodzicami i pracownikami żłobka gromadzą książki i korzystają z pozycji czytelniczych, związanych tematycznie ze sztuką.

         

        8. RZEŹBY ULEPIONE ZE SZTUCZNEGO ŚNIEGU -  wspieranie postawy twórczej ekspresji poprzez inspirację rodzącego się pomysłu w głowie małego artysty, przygotowanie materiałów, aż po nadawanie pożądanego kształtu wymyślonej bryle.

        9. OBRAZ PĘDZLEM MALOWANY -  "Farba, pędzel, rączek para namalujemy obraz zaraz!" :-), dzieci poznają różne sposoby operowania narzędziami malarskimi, a przez to wykonują artystyczne dzieła, które eksponowane są na gazetkach w żłobkowym korytarzu. 

        10.Zajęcia ruchowe - motywacją do ćwiczeń były karty ruchowe inspirowane obrazami Haringa.

        11. PRZEPLATANKI, dostosowane do wieku i  wzorowane na przeplatankach froeblowskich, a nawet bezpośrednio oparte o pedagogikę Friedricha Froebla, niemieckiego pedagoga XIX wieku. Froebel był przekonany, że dzieci uczą się poprzez działanie i zabawę, dlatego stworzył system edukacyjny, który opierał się na interakcji z otoczeniem i aktywnością dzieci, rozwojem ich umiejętności, kreatywności i samodzielności. 

        12.COLLAGE KOLORU- ZABAWA ABSTRAKCYJNA DLA MŁODSZYCH DZIECI - eksperymetowanie kolorami z użyciem gęstych farb z wysoką jakością pigmentów, które gwarantują intensywność i wyrazistość, po wyschnięciu tworzą zróżnicowaną fakturę.

        13. "WIELKA FALA W KANAGAWIE"- praca techniczna, składająca się z trójwymarowych elementów - "Plaster miodu" w stylu 3d, który ma wymiary w trzech kierunkach - wysokość, szerokość i głębokość.

      • "1000 PIERWSZYCH DNI DLA ZDROWIA DZIECKA" - program edukacyjno-zdrowotny 

      • Żłobek Miejski nr 4 w Gorzowie Wlkp. we współpracy z Fundacją NUTRICIA  realizuje program edukacyjno-zdrowotny  "1000 pierwszych dni życia dziecka", które mają fundamentalne znaczenie dla zdrowia małego dziecka, ale także w późniejszym jego dorosłym życiu.  - szerzej o tym na stronie www https://1000dni.pl/  oraz na stronie https://zm4gorzow.edupage.org/a/zasady-i-normy-zywieniowe

    • Żłobek Miejski nr 4 w Gorzowie Wlkp. w „Ogólnopolskim projekcie innowacyjno-wdrożeniowym w zakresie oceny funkcjonalnej – METODA WSPARCIA MIĘDZYSEKTOROWEGO”

    •  

      W ramach aktywizacji wsparcia rodzin dzieci w wieku do lat 3 Żłobek Miejski nr 4 w Gorzowie Wlkp. przystąpił do „Ogólnopolskiego projektu innowacyjno-wdrożeniowego w zakresie oceny funkcjonalnej dziecka”. Celem projektu jest  opracowanie i wdrożenie modelowych rozwiązań na rzecz świadczonego lokalnie międzysektorowego wsparcia dla dzieci w wieku żłobkowym w dziedzinie: edukacji, zdrowia, pomocy: społecznej, logopedycznej, pedagogicznej, psychologicznej i socjalnej. Badania i analizy prowadzone są na podstawie metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – ICF.

      Projekt realizowany jest przy współpracy I Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Publicznych i Niepublicznych Żłobków i Klubów Dziecięcych. Organizatorami projektu są: Ministerstwo Edukacji i Nauk, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

       

    • Kontakt

      • Nazwa żłobka: Żłobek Miejski Nr 4 w Gorzowie Wielkopolskim
      • Adres żłobka:
        ul. Generała Stanisława Maczka 23
        66-400 Gorzów Wielkopolski
        Poland
      • E-mail żłobka: kontakt@zlobek-gorzow.pl
      • NIP: 5993194815
      • REGON: 366439092
      • Adres epuap: /zlobek4gorzow/SkrytkaESP
      • Główny telefon: +48 536305658
      • Inne numery telefonu:
        Grupa 1: +48 577 128 001
        Grupa 2: +48 577 128 002
        Grupa 3: +48 577 122 003
        Grupa 4: +48 577 124 004
        Grupa 5: +48 577 218 005
        Grupa 6: +48 577 282 006
        Grupa 7: +48 577 681 007
      • Dyrektor:
        Dorota Fabianowicz
      • Godziny otwarcia:
        pon.-pt
        6:30 - 16:30
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • Tekst łatwy do czytania